Friday 10 June 2011

Pengawal keselamatan mengaku tidak bersalah tuduhan curi barang majikan

MIRI: Seorang pengawal keselamatan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret pagi semalam terhadap tuduhan cuba mencuri barang milik majikannya.
Hirajuna Tahed, 26, dari Kampung Masjid, Kuala Ba-ram di sini didakwa mengikut Seksyen 381/511 Kanun Ke-seksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang memperuntukkan hukuman tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan.
Berdasarkan pertuduhan kes, tertuduh yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di Naim Cendera Holding Bhd Permyjaya, didapati cuba mencuri satu unit besi ‘Fly Wheel Housing’ milik majikannya.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu dengan niat bersama seorang lagi yang masih bebas pada jam 3.30 pagi, 31 Mei lalu di bengkel Naim Cendera Holding, Permy Technology, Tudan di sini.
Terdahulu, pegawai pendakwa Inspektor Mizlan Abdul Ghani memohon ditetapkan satu tarikh baru untuk perbicaraan kes berkenaan memandangkan tertuduh telah mengaku tidak bersalah serta minta dibicara lanjut.
Majistret Nasrul Hadi Abdul Ghani membenarkan permohonan itu dan me-netapkan 15 Jun ini untuk sebutan lanjut kes dan 12 Julai depan untuk perbica-raan lanjut.
Manakala tertuduh dibenarkan dibebas dengan ikat jamin tunai RM1,000 berserta seorang penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

No comments:

Post a Comment