Friday 10 June 2011

Majikan segera lunas gaji tertunggak, kata pengawal keselamatan

  • SEORANG pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah sekolah menengah di daerah Kota Marudu menggesa agar majikannya segera melunaskan wang gaji yang tertunggak sejak bulan Januari lagi.
Pengadu berkenaan mendakwa, dia dan tujuh lagi rakan sekerjanya membuat keputusan untuk mendedahkan masalah ini kepada ActionLine kerana majikan mereka Perisai Bernas Sdn. Bhd. enggan bekerjasama dalam soal pembayaran gaji yang menjadi hak utama setiap pekerja di mana agensi sekalipun.
“Apabila saya bertanyakan soal gaji kepada majikan saya, dia dengan kasar menjawab ‘kalau tidak mahu kerja boleh berhenti bila-bila masa’. Majikan seperti ini adalah majikan yang tidak berhati perut kerana kami bekerja untuk menyara kehidupan sendiri serta keluarga.”
“Saya bekerja selama 12 jam sehari dan perlu pula menyediakan wang tambang untuk ke tempat kerja. Jika kerja tidak bergaji, penat lelah saya sia-sia sahaja dan di mana pula saya boleh mendapatkan wang perbelanjaan? Majikan ada menyediakan wang pinjaman untuk pekerja tetapi bukan itu yang kami mahu,” tambahnya.
Oleh itu, pengadu memohon agar jabatan yang berkenaan dapat membantu mereka menyelesaikan masalah tersebut. “Majikan saya bukan sahaja gagal membayar gaji pekerja tetapi juga enggan mengeluarkan surat pelantikan kepada tujuh lagi pekerjanya yang lain,” ujar pengadu sambil menambah yang dia juga mempunyai bukti mengenai aduan tersebut.

5 comments:

  1. saya bekerja di syarikat sis keselamatan,
    bertugas di sri ayu apartment setiawangsa.
    selama bertugas tiada penyata gaji yang sah ,
    epf dan socso tidak dibayar.
    gaji suka-suka potong,
    cuti sakit sehari gaji tetap potong walaupun ada surat dari doktor.
    tiada cuti diberikan sebulan terus kerja,
    cuti sehari gaji hari potong, elaun kedatanggan penuh potong,
    disiplin potong ,cuti sehari suka-suka potong enam hari
    apabila minta di bayar balik saya di berhentikan.
    warga asing di utamakan gaji lebih tinggi dari warga tempatan
    walaupun tiada permit yang sah,
    gaji basic masih rm900 tidak naik seperti yang diarahkan oleh kerajaan,
    kerja 12jam dibayar rm30 sehari
    cuti public hanya dibayar rm15
    minta kerja sama pihak berwajib untuk pantau....terima kasih

    ReplyDelete
  2. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya Maryam dari malaysia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, kerana ada penipuan setiap hari, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan bahawa tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah mode, kerana mereka akan kemudian minta pembayaran yuran lesen atau yuran pendaftaran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hatilah dengan syarikat pinjaman dalam talian mereka yang curang.

    Beberapa empat yang lalu saya mengalami tekanan dan kecewa dari segi kewangan, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan rakan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Cik Christabel Missan, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebanyak USD200,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan tekanan dan kadar faedahnya hanya 2%,

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya kirimkan dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah.

    Kerana saya berjanji untuk menyampaikan berita baik, jadi orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, sila hubungi dia melalui e-mel sebenar: christabelloancompany@gmail.com dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda patuh.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: maryamlady12u@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan bercakap mengenai Puan Christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: amishadewi2@gmail.com dengan permatabudiwati@gmail.com dan anda juga dapat menghubungi Dian Pelangi yang memperkenalkan kami lianmeylad@gmail.com, dan liliyanabasuki@gmail.com apa yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirimkan terus ke akaun mereka setiap bulan

    Ini adalah nombor whatsApp christabel Missan +15614916019

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak dari orang Indonesia dan Malaysia

    ReplyDelete
  3. Penguji: Farah Agungs
    Alamat: Jakarta Indonesia
    farahagungs@gmail.com
    BRI: 1460-01-337001-855
    Pinjaman: Rp150.000.000
    Kontak: +628246924547

    Nama saya Farah Agungs dari Jakarta. Saya menggunakan media ini untuk bersaksi atas kerja keras RIKA ANDERSON LOAN COMPANY dalam hidup saya. Poin terakhir saya untuk mengucapkan selamat tinggal pada pencarian pinjaman adalah ketika Tuhan mengirim saya makanan untuk bisnis dan mata pencaharian saya hingga hari ini.

    Saya melihat seseorang yang bersaksi tentang kredit di Facebook Amalia Amangkurat dengan email amaliaanmangkurat@gmail.com dan Zulaikha Yugesh email zulaikhayugesh@gmail.com jadi saya melamar, PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON: Whatsapp +19147057484 memberi saya pinjaman Rp150.000.000 dan mentransfernya langsung ke rekening bank BRI saya baru-baru ini. Saya hanya bisa memberikan kesaksian secara online karena saya tahu ada banyak orang di luar sana yang sangat membutuhkan, dan dengan suku bunga rendah.

    Jangan buang waktu lagi untuk melunasi hutang dan tagihan Anda dengan bantuan RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Anda dapat bergabung dengan ibu melalui rikaandersonloancompany@gmail.com, dia adalah ibu yang baik dan berbudi luhur, jadi jangan takut untuk bertemu dengannya untuk meminta bantuan. Jika Anda memiliki keraguan atau ketakutan, Anda dapat menghubungi saya melalui farahagungs@gmail.com.

    CEO PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Whatsapp: +1 (323) 689-3663
    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email PERUSAHAAN: rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete